maandag 24 december 2012

MENS EN ZINGEVING. Stef Bos- Wat het ook is.



In dit lied probeert Stef Bos meer betekenis te geven aan de begrippen zingeving en God. Stef probeert te verwoorden hoe de mensen zingeving ervaren en verwoorden: “Ze doen het samen of alleen, ze noemen het liefde; noemen het God, ze noemen het hemel of ze noemen het thuis, ze laten het vrij of sluiten het op…” Stef bos kijkt uit de ogen van de andere mensen, toch verwoordt hij ook wat voor hem zingeving is : “Jij bent het voor mij…”. Voor hem zijn alle begrippen, gevoelens die de anderen ervaren, een compromis voor wat hij voelt bij zijn eigen zingeving.

Ik geef niet zoveel belang aan Goddelijke zingeving. Voor mij is menselijke zingeving al veel belangrijker. De drijfveer zoeken voor je leven vind ik een zware klus. ‘Wat moet ik met mijn leven? Hoe richt ik het in? Welke weg zal ik volgen?’ Zijn enkele vragen die ik doorheen mijn leven probeer te beantwoorden. Soms komt daarbij dan wel ook de vraag: ‘Wie steunt mij hierin?’ Op deze vraag vind je soms niet meteen een antwoord, dan kan ik deze wel beantwoorden met God of De Hogere Macht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten