zondag 30 december 2012

MENS EN LIJDEN. Father and dauther.



In deze kortfilm wordt een meisje geconfronteerd met spiritueel lijden, levensvragen en psychisch lijden.

Het meisje lijdt haar leven lang (van jong tot oud) en op alle momenten in haar leven (lente tot lente opnieuw). Doorheen haar leven stelt ze zich steeds de vraag ‘Waar is mijn vader?’ Op sommige momenten is dit sterk aanwezig, op andere momenten dan weer niet. Dit totdat ze een zekere ouderdom heeft bereikt. Ze voelt dat de dood om de hoek ligt te loeren. Op deze momenten is haar levensvraag zo sterk. Sterker dan haar eigen levenslust, waardoor ze zelf antwoorden gaat zoeken.

Voor mij is dit fragment een zeer mooie duiding bij de levensvragen van de mens. Je bent er je hele leven mee bezig. Enkel wanneer je denkt: ‘Mijn leven is bijna ten einde’, dan ga je ze echt verdiepen, je zoekt naar antwoorden.

1 opmerking:

  1. Matthijs,
    ik kon dit filmpje nauwelijks bekijken tot het einde.
    Ik had het er erg moeilijk mee...
    Dit is echt lijden, ik mag er niet aan denken of de tranen springen me in de ogen.
    Erg aangrijpend...

    BeantwoordenVerwijderen