zondag 30 december 2012

MENS EN LIJDEN. Leven na de dood?



Is er leven na de dood? Een van de grootste levensvragen.

Volgens mij is er zeker en vast wel iets na de dood. Maar dat iets kan ik niet benoemen. Een hemel of een God verwacht ik niet. Zoals veel mensen kan ik niet geloven dat het leven eindigt met het hier en nu. Er moet een reden zijn waarom mensen bestaan, anders zijn wij zeer nutteloze wezens.

Koeien en ander vee voeden de mens. Deze worden dan weer gevoed door grassen en andere organismen. Alles op de wereld heeft zijn nut, zijn betekenis. Maar waartoe dienen de mensen ? Wie voeden wij? Niemand want we zijn oppermachtig. Toch moet er een doel zijn in ons leven!

Mijn doel op dit moment in mijn leven? Dit vind ik  een zeer moeilijke vraag. Ik probeer om te leven, zo ben ik toch zeker dat ik al één leven heb gehad. Maar zo probeer ik ook de doelen van de mens te achterhalen.


3 opmerkingen:

  1. Ik ben niet echt gelovig. maar ik hoop wel dat er nog leven is na de dood en dat we de mensen nog terug zullen zien dat we al verloren hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooie gedachte matthijs! Inderdaad, de dood is een mysterie. Wat is er na het leven? Iedere mens hoopt dat er na de dood nog iets komt, maar stel dat dit niet zo is? Persoonlijk denk ik dat er niets na de dood is. Voor we geboren werden weten we niets meer van de ervaring. Ik denk dat dit na de dood ook zo is. Onze ziel loopt ten einde. We hebben geen besef meer. Natuurlijk hoop ik op iets na de dood! Het zou jammer zijn als dit niet zo was.

    Brent Comeine 1BAKO1

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik geloof wel dat er iets is na de dood. een god

    BeantwoordenVerwijderen