zondag 30 december 2012

MENS EN NATUUR. De Weggooi test.


De test start met de zin: ‘Jaarlijks verdwijnt zo’n 9 procent van ons voedsel ongebruikt in de afvalbak.’ Dit vind ik een zeer leuk weetje alhoewel het me afschrikt om te starten.

Uit de test blijkt dat ik veel bruikbaar voedsel weggooi. Ruim meer dan 40kg/jaar. Ruim meer dan 40kg? Dit wist ik niet! Ik wist wel dat ik vaak bruikbaar voedsel weggooide maar zoveel?!

Voedsel produceren en verwerken kost veel energie en laat de ecologische voetafdruk serieus stijgen. Dit baart me wel zorgen. Hier ga ik aan werken. Ik zal er attent voor zijn om minder bruikbaar voedsel in de vuilnisbak te werpen.

1 opmerking:

  1. Verdwijnt er jaarlijks zo’n 9 procent van ons voedsel ongebruikt in de afvalbak?
    En dat terwijl er in verschillende werelddelen hongersnood heerst!

    Wanneer ik de test doe, merk ik dat ikzelf ook zo’n 40 kg/ jaar weggooi. :-(
    Alvast een goed voornemen voor 2013 om hieraan te beginnen werken!

    BeantwoordenVerwijderen