zondag 30 december 2012

MENS EN NATUUR. Hoe groen ben je zelf?


Ik ben een groene doener: ik vind het milieu belangrijk. Daarom verplaats ik me zoveel mogelijk met de fiets, probeer ik zomin mogelijk afval te verbruiken en spaar ik het leven van dieren…

 
Toch ben ik soms ook wel eens een geremde hoper.
Ik weet wel wat goed is voor de natuur en toch pas ik mijn levensstijl  er niet volledig naar aan. Vaak laat ik deuren openstaan in warme ruimtes. Ik vergeet lichten te doven, ik blijflanger dan nodig onder de douche... 

Dit zijn werkpunten waarvan ik besef dat ik eraan moet werken, maar er de kracht niet steeds toe vind.

1 opmerking:

  1. Goed van je dat je ook deels een groene doener bent! Ik zou graag hetzelfde kunnen zeggen, maar ik kan je slechts aansluiten bij de geremde hoper... Bij ons thuis hebben we nu wel al zonnepanelen, ook hebben we spaarlampen en gaan op reis (lees:weekend) met de auto. Hoewel dit beter vervangen kan worden door het openbaar vervoer. We denken inderdaad teveel aan ons eigen comfort, zoals een bad of te lang onder de douche. Daar moeten we inderdaad allemaal nog aan werken!

    BeantwoordenVerwijderen