zondag 30 december 2012

MENS EN NATUUR. Dossier duurzaamheid - goede voornemens.



In de video van deze school spreken zowel leerlingen als leerkrachten over wat ze allemaal zullen doen om meer ecologisch te leven. Ze maken hun ecologische voornemens, net zoals ze hun goede voornemens maken bij het nieuwe jaar. Met 2013 in het vooruitzicht zal ik ook mijn goede ecologische voornemens hier even neerpennen:

1.    Minder lichten laten branden, enkel waar nodig!

2.    Deuren sluiten en niet onnodig laten openstaan!

3.    Ruimtes niet onnodig laten verwarmen of de verwarming niet steeds op het hoogste stand laten staan!

4.    Minder lang douchen om minder water te verbruiken!

5.  Wasmachine, vaatwas, droogkast niet onnodig aanleggen!

1 opmerking:

  1. Dit zijn inderdaad zeer goede voornemens die ik mij beter ook eens zou voornemen.
    Maar toch, met deze koude, witte periode zet ik toch liever de verwarming wat hoger en blijf ik toch wat langer onder die lekker warme douche staan.

    Maar zo vergroot ik, als zovelen, weer mijn ecologische voetafdruk.

    BeantwoordenVerwijderen